Quan el Villarreal va jugar a porta tancada

Setembre de 1986 es recorda en Vila-real per la gran eliminatòria entre el Villarreal i el València, però aquell mes va donar per molt. En l'últim diumenge del mes, el Villarreal jugava en Vila  Joiosa un partit complicat perquè els dos equips estaven ben classificats, però ningú esperava que aquest partit acabaria a porta tancada i amb el penal que més temps es tardaria a tirar de la història del club groguet.

Fitxa tècnica 

28-9-1986

Vila Joiosa: Tola, Mani, Pachanga, Paquito, Rivera, Rojo, Modigo, Esteban, Quico, Felipe i Chavarri.

Canvis: Carlos per Quico i José Miguel per Felipe.

Villarreal: Clemot, Falomir, Monfi, Madueño, Marco, Levi, Adriano, Santiago, Nadal, Manu i Monllor.

Canvis: Honorio per Madueño i Marzá per Manu.

Àrbitre: Dávila Dávila, del col·legi valencià. Li va traure targetes grogues a Madueño del Villarreal i a Mani, Pachaga i Quico del Vila Joiosa. Va expulsar a Rojo per dos grogues i a Modigo per una roja directa, els dos del Vila Joiosa.

Gol.

1-0. Minut 52. Esteban.

El partit es va suspendre en el minut 81 per agressió a l'àrbitre, després de xiular l'àrbitre un penal a favor del Villarreal.
  
La crònica parcial de l'agència Mencheta.

Reproduïsc algunes seqüències de la crònica de l'agència Mencheta del partit:

- Destacaron todos los jugadores del Villajoyosa. Por el Villarreal Adriano y todos los jugadores restantes destacaron por marrulleros.

-  No puede hablarse de superioridad técnica del Villarreal, que fue un conjunto en todo momento marrullero, agresivo en demasía y que bien cubierto por el árbitro hicieron en el campo absolutamente lo que les vino en gana, contrario al reglamento, y con el consentimiento del árbitro, que hizo en todo momento la vista gorda, desde los primeros momentos del partido, poniendo de manifiesto su descarado y desvergonzado interés en que el Villarreal se hiciese con la victoria.

- Dejó sin sancionar casi todas las faltas del Villarreal, no perdonando ni una sola a los de casa. En ocasiones faltas que cometió el equipo visitante se las endosó al Villajoyosa, lo que unido a pasar de alto los de aquellos fue encrespando al público que ya en el minuto 82 del partido estalló al señalarle un penalti en la puerta del Villajoyosa, penalti que no existía y que el señaló en el afán de impedir la derrota del Villarreal. El capitán del Villajoyosa Rojo le fue a hacer una observación al colegiado, y este ni le escuchó, enseñándole una tarjeta amarilla que era la segunda, que equivalía a la expulsión y aquí fue donde el público, harto de las arbitrariedades arbitrales, se lanzó al campo, rodeándoles y suponiéndose que lo agredieron. El colegiado fue llevado a los vestuarios por los propios jugadores locales y en este punto quedó suspendido el partido, fue un espectáculo triste y desagradable de los muchos que cada domingo tienen en los campos, provocados por los propios colegiados de los encuentros.  

La postura del Villarreal.

Ernesto Girona va explicar en Castellón Diario que el públic va agredir a l'àrbitre , a Adriano i fins i tot a un guàrdia civil. Parlava bé de la junta directiva del Vila Joiosa.

Segons Madueño, el Vila Joiosa es va passar tot el partit protestant. 

Resolució de la Federació.

El camp del Vila Joiosa es va clausurar per quatre partits i es va determinar que els 9 minuts que quedaven del Vilajoisa-Villarreal es jugarien a porta tancada en un camp neutral, que finalment seria el del Benidorm.

Els 9 minuts a porta tancada.

Finalment, els 9 minuts a porta tancada es van jugar el dimecres 15 d'Octubre en Benidorm. 

El Villarreal va aprofitar el penal i la superioritat numèrica al jugar 11 contra 9 i va guanyar per 1-2, amb dos gols de Nadal.

El Villarreal va jugar els 9 minuts que quedaven amb Clemot, Falomir, Marco, Monfi, Mario, Honorio, Santiago, Monllor, Adriano, Nadal i Marzá.




Comentaris

Entrades populars